joi, 26 august 2010

Trekking - Vf. Ciucas

Dupa caldurile din ultima saptamana din Bucuresti, ne-am decis iar sa dam bir cu fugitii la munte. Asa ca ne-am organizat din timp si vineri seara eram la Cheia, ca sa putem pleca pe munte sambata la prima ora. Initial aveam in minte un traseu mai lung care includea si Vf Zaganu, dar am avut inspiratia (pentru ca s-ar fi dovedit prea lung pentru unii membri ai echipajului) sa renunt la el si sa ne rezumam doar la traseul:
Cheia - Cabana Muntele Rosu - Cabana Ciucas - Vf. Ciucas si retur. (noi am plecat pe traseu de la Mt. Rosu)
Distanta: ~14Km
Durata: 3h20' dus si 2h20' intors (la intoarcere toti timpii au fost cu ~25-30% mai scurti)
Timpi intermediari:
Cheia - Cabana Muntele Rosu - 1h
Cabana Muntele Rosu - Cabana Ciucas - 2h
Cabana Ciucas - Vf. Ciucas - ~1h30'
Cazare:
- la gazda in Cheia
- Gainusa de munte (a lu' musiu Gainusa de la Cronicutza)
- Cabana Silva (in capatul drumului de la Mt. Rosu) - cititi aici detalii
Obiective turistice pe traseu:
- Manastirea Cheia (chiar la intrarea in centrul Cheia, cum faceti stanga de pe DN1A prima strada la dreapta - pana-n capat) 
- Manastirea Suzana (la ~20Km de Cheia - spre Ploiesti - pe dreapta. Exista indicator.)
- Barajul Maneciu (detalii aici)
- Salina de la Slanic Prahova (de pe DN1A in localitatea Teisani virati pe DJ102G). Program Salina: luni - inchis; marti - vineri:9-13; weekend:9-17.
   

Drumul Cheia - Cab. Mt. Rosu se poate face si cu masina dar starea drumului este deplorabila. Nu cred ca a mai fost refacut in ultimii 20ani. E o adevarata provocare sa-l urci cu un sedan (chiar dupa prima curba am intalnit un Peugeot mai vechi cu planetara rupta...aviz amatorilor) si multi isi parcau masinile la intrarea pe minunatul drum. Pe de alta parte, erau destui care se incumetau sa urce pana sus. Depinde cat de mult tineti la masina sau ce masina aveti. Noi am strans din glutei si am urcat incet cu titiu pana la cabana, pentru a mai economisi 2h. Deci timpii de mai sus sunt cu plecare de la cabana Mt. Rosu.
De la Cabana Mt. Rosu traseul spre Cabana Ciucas este foarte alternant. Urca si coboara pana la Fantana Nicolae Ioan unde traseul de banda galbena pe care am venit se intersecteaza cu traseul de cruce albastra ce vine prin Valea Berii din DN1A.
De aici insa se schimba treaba. Daca pana aici s-a mers bine, cand urcai cand coborai, de aici pana la Cabana Ciucas (pe indicator scria 1h) se ia muntele in piept...la propriu; drumul este ffff abrupt.
Am observat ca, odata cu reinventarea Cabanei Ciucas, drumul de acces a fost reparat si largit iar raul care curgea odata prin dreapta drumului (cum urci) a fost blocat complet. Acum lucrau la o pompa de apa cativa metri mai sus de Fantana Nicolae Ioan (probabil sa traga "apa curenta" la cabana).

Asa arata Cabana Ciucas in 2009 (copyright aici)
Ajunsi la viitoarea Cabana Ciucas am facut o pauza de 10-15min timp in care am halit cate 2 sandwichuri si-am lins o sticla de apa. Am plecat mai departe, catre Vf. Ciucas., pe banda rosie. La 20min de mers, dupa ce-am trecut de primul deal dupa cabana, am dat de o baltoaca din care beau apa cativa magari. Si unul facea pipi, in acelasi timp :))
Ne-am oprit sa facem cateva poze apoi am continuat drumul.
Pana la rascrucea cu drumul ce coboara la Babarunca (pe cruce rosie) drumul este foarte lejer si peisajele foarte frumoase.
Insa, ultimele 45' catre Vf. Ciucas sunt destul de grele, avand chiar o portiune in care ne-am catarat pe pietre.
Am ajuns intr-un final glorios pe Vf. Ciucas la o altitudine de 1954m. Ne-am tras in poze cu un stalp alb/negru (ca panoul pe care scria altitudinea era ruginit complet), am facut cateva poze la imprejurimi incercand sa ne dam seama care si cum sunt, ne-am trantit in iarba fo' 15min si apoi am luat-o la pas inapoi spre casa. 
Aici trebuia sa scrie Vf. Ciucas 1954m - asa era si acum 3 ani:(
La intoarcere ne-am intalnit cu 2 ciclisti care vroiau sa urce pe varf cu biclele - si apoi sa coboare la Babarunca. Foarte tare!
La coborare atentie sa nu alunecati pe pietris
Sus pe varf mai erau cativa turisti, echipati corespunzator...insa la intoarcere (deja orele 14) ne-am intalnit cu foarte multi pantofari (probabil cei care n-au mai gasit cazare pe Valea Prahovei) si au venit la Mt. Rosu. Si de la Cabana Ciucas in jos, cand noi ne chinuiam sa coboram panta abrupta, dintr-un Range Rover si-un Defender ne faceau din priviri 2 familii ce urcau, probabil, la noua lor investitie.
Pacat, probabil ca o data cu darea in folosinta a Cabanei Ciucas o sa infloreasca turismul de fitza si aici precum pe Valea Prahovei...si stim bine toti care vor fi efectele.
Insa pana atunci mai sunt cativa ani buni asa ca daca aveti drum prin Cheia si timp de pierdut, nu pierdeti din vedere o mica excursie pe cel mai inalt varf din Masivul Ciucas.

Vreau sa-i felicit pe aceasta cale pe cei 2 incepatori care ne-au insotit pe primul lor varf (Vlad si Alina) si sper ca agenda lor de cuceriri montane sa nu se opreasca aici. Bravo.

Ei doi
Si cum ii sade bine romanului, dupa o zi minunata pe munte, ne-am retras usurel acasa si ne-am tratat regeste cu un gratar pe masura...noastra :D

Harta GPS a traseului. Facuta cu Sports Tracker pe Nokia E52 ;)

Hike route 666321 - powered by Wandermap