luni, 16 august 2010

Bike Ride - Busteni - Trekking Vf. Omu

Salutari de la racoare :D
Da, inca un weekend minunat in paradis (adica oriunde altundeva decat la cele 37grade C din Bucuresti - mai exact la 20-25:D )

Traseul planificat: Bucuresti - Sinaia (cu masina) - Busteni (bicla) - Babele (telecabina) - Sinaia (cu bicla - pe platou).
Traseu efectuat: Bucuresti - Sinaia (cu masina) - Busteni - Sinaia (bicla) - 2 x Cota 1400 si traseu forestier pana in Sinaia iar duminica o vizita pana pe Vf. Omu.
Pret telecabina: 29 lei urcarea/coborarea, 58 lei dus-intors, 16 lei copii/biciclete

Impinsi de la spate de caldurile insuportabile din Bucuresti am decis sa plecam la orele 21:00 spre Sinaia. Am facut repede bagajele, am azvarlit tzoaclele pe masina si da-i bataie. Surprinzator, drumul a fost foarte aglomerat pana la Ploiesti. De acolo a fost mai liber.

La 22:40 eram in Sinaia...si-am dormit pana a doua zi la o ora...pe care eu o credeam foarte devreme. Dar defapt ea era tarzie pt ca-mi luasem un ceas pe care nu l-am mai purtat de mult si...era cam pe alt fus orar. Fapt pentru care am ajuns la telecabina din Busteni la 9. De la Gara Sinaia pana la Telecabina Busteni am facut cam 30min. Mda...si acolo, deloc spre surprinderea mea, coada incepea unde se termina...sau se termina unde incepe. Luati-o cum vreti ca tot era mare. Cam de 4 ore mare.
Coada telecabina Busteni - Duminica

Asa ca dupa 45min de stat si 10m inaintati, am decis sa plecam inapoi la Sinaia si sa facem aceleasi trasee. Cat ne-am mai foit noi, am mai stat de vorba cu unu cu altu...am ajuns pe la 11 in Sinaia. Am luat acelasi taxi si am dat o tura de forestier cota 1400-Sinaia. Poze gasiti aici. Acum nu am mai facut ca eram cu aparatul mare (il luasem pt platoul Bucegilor). 
A doua urcare a fost cu ghinion, cum am ajuns acolo a inceput o ploaie torentiala. Ne-am adapostit si-am asteptat sa treaca apoi am luat-o pe acelasi traseu care, spre surprinderea noastra, era USCAT. Toate bune si frumoase pana am iesit in drumul asfaltat care duce la cota1400, cand a inceput iar ploaia. Ploaia marunta si cantitatea mare de apa de pe sosea impreuna cu viteza cu care coboram au alcatuit reteta perfecta pentru 2 omuleti uzi din cap pana-ntre picioare. Am ajuns leoarca acas'. Si pana ne-am spalat si schimbat ghici ce? A iesit ditai soarele :))
A urmat o fuga pana-n Brasov unde am vrut sa dam o tura scurta in Parc Aventura dar era coada mare si acolo, asa ca am plecat sa mancam ceva. Ne-am oprit in centru, la Bucatarul Vesel. Foarte buna mancarea, vi-l recomand.
Parc Aventura
Duminica am decis sa nu ne mai riscam cu vremea asa ca am decis sa mergem pe Omu si la 8:30 eram la cabina.
La 10 eram sus la Babele, ne trageam in poze cu pietrele.
Dupa ce ne-am pupat cu Sfinxul am plecat spre Monumentul Eroilor pe marcajul cruce rosie si in ~45' eram acolo.
Drumul este destul de usor...atat de usor incat se poate face si in slapi.

Sunt satul de pantofari si slapalai pe munte, asa ca nici nu ma mai obosesc sa scriu despre ei si stilul lor galagios si murdar de de a merge pe munte (au plecat de la Babele pana la Cruce - si acolo au inceput cu manele si cu aruncat hartii sa vad cat de sus zboara...).

Dupa o pauza mica am plecat in continuare pe acelasi marcaj, de data asta am inceput traseul cu o urcare pieptis pe Caraiman.
De aici pana aproape de Vf. Omu se merge lejer, pe platou, cu mici variatii de nivel. Pe dreapta se inalta falnic releul de pe Costila.

Aproape de Vf. Omu se urca pe drumul de vara aprox 45'-1h si se ajunge la Vf. Omu, cel mai inalt varf din Masivul Bucegi (2507m - la cabana - 2512m pe stanca din spatele cabanei).
La 1h1/2 de mers de la Vf. Omu spre Babele
Am facut o mica pauza pentru un suc si un snikers si am luat-o inapoi la vale. In 2h eram la telecabina de la Babele, unde am mai stat la coada inca 1h. Daca va tin picioarele, coborati pe Jepii Mari si sunteti mult mai castigati decat sa stati la telecabina.
Pe tot parcursul traseului vremea a fost super. Ba prea super, ca ne-a ars soarele rau de tot. Am ajuns rosii ca racii acasa, neavand nicio protectie la noi. Aviz amatorilor!

Pentru cei care cauta cazare si merg pe low budget, in drum spre Busteni am vazut 2 hoteluri care aveau cele mai mici preturi pe care le-am vazut pana acum pe Valea Prahovei (inafara,  bineinteles, de persoanele particulare - "la gazda").
  • prima, cum iesiti din Sinaia (spre Busteni) - cam la 400m pe dreapta e o benzinarie Luk Oil. Putin mai in fata, pe aceeasi parte e un hotel cu o parcare foarte mare in fata si cu un afis mare cu : Camera 60lei / noapte
  • a doua, cum intrati in Poiana Tapului, imediat pe stanga este un hotel galben care arata foarte frumos si avea acelasi afis doar ca de data asta camera era 70 lei. Dar arata mai bine ca primul.

  • altele, in drum spre Busteni.