luni, 14 aprilie 2014

Road Trip - Praga

A trecut ceva timp, nu? :) Va era dor de mine? ...dar mieee!!!!
Hai ca stiu ca vreti sa vedeti poze, asa ca iaca-ncep:


















De cand iti trebuie motiv sa vizitezi un oras cu o incarcatura istorica si culturala atat de mare? Asa ziceam si io...si-am plecat. Am rezervat din timp un zbor (primul meu!!) si o cazare (best yet!!), am facut mapa cu informatii si harti si aia fu...Dar sa va explic:

Detalii amanuntite despre traseu, date istorice si alte info utile gasiti in documentul Road Tripului atasat AICI !

Se facu vineri dimineata, am ajuns la airport si, cu checkinul facut, m-am indreptat timid catre avion. Ma asteptam sa fie ca-n filme, politzai cu lupi langa ei, perchezitie la piele...d-astea cat sa-ti faca zboru mai placut. Nici pomeneala. A fost o trecere lina, fara cozi aglomerate (probabil norocul incepatorului) si cu o imbarcare la timp. Sa va mai zic putin din experentza
mea cu aveonu: ma dadui cu un 737 de la Czech Airlines iar singurul moment de "uraaaa" a fost la decolare...cu golu in stomac...stiti voi. Dar mie-mi plac d-astea. Ce nu mi-a placut a fost zgomotul de..."rulaj" al avionului in zbor. Chiar mai mare decat atunci cand merg cu masina pe autostrada. Si nu inteleg de ce, ca avem viteze aproape la fel :)
In fine...bottom line e ca economisesti o tona de timp. Punct. In rest, tot cu masina prefer sa ma transbordez.

Mai jos va prezint lista de obiective pe care ni le-am propus sa le vizitam. Si chiar le-am vizitat. De vineri pana duminica.
  1. Castelul Praga si Strada de Aur
  2. Palatul Lobkowicz 
  3. Catedrala Sf. Vitus 
  4. Palatul si gradinile Wallenstein 
  5. Turnul Jindrisska 
  6. Biserica Sf. Nicolae 
  7. Primaria si Ceasul astronomic
  8. Church of our Lady before Tyn 
  9. Podul Carol (Karluv Most) 
  10. Powder Tower & Gate 
  11. Turnul Daliborka 
  12. Casa care danseaza 
  13. Turnul TV (Zizkov) 
  14. Dealul Petrin, Funicularul si Turnul de Observatie 
  15. Muzeul Transporturilor 
  16. Palatul Sternberg 
  17. Palatul Schwarzenberg
  18. Zidul lui John Lennon 
  19. Muzeul National si Piata Wenceslas 
  20. Muzeul Torturii
  21. Gradina zoologica 
  22. SeaWorld
  23. Beraria Staropramen – muzeu, berarie, restaurant 
  24. Restaurant Potrefena Husa Na Verandach Smichov 
  25. Restaurant Lokal Dlouha 

Buuun. Am ajuns in Praga. Am plecat pe o vreme de-ti venea sa-ti bati copii (adica ploua rau de tot si n-aveai ce face altceva) si am aterizat 1h50" mai tarziu pe o vreme de...de...de-ti scotea soarele ochii. Dar mai bine asa decat sa-i bati pe bieti copii.



Va recomand, daca stati mai mult de 2 zile sa va luati un bilet "all-inclusive" pentru mijloacele de transport (include: autobuz, tramvai, metrou, funicular). Era fo 310CZK (100CZK~17lei) de persoana. Iar orarul lor de transport se respecta la minut si este afisat la orice statie si mai mult, Guagle Maps il stie pe dinafara...asta daca stiti ce sa-i cereti :P

Un big Like de la mine pentru asta.

Ne-am cazat si-am inceput sa ne plimbacim. Pe jos, usor, pana-n centru. Cam 15minutea asa...suficient cat sa ni se faca pofta de-un carnatz :D


L-am mancat, alaturi de o bere blonda rece...si-am dat startul la obiective. In lista de mai sus sunt cum erau prinse in Docoment. Voi le faceti cum vreti, eu vi le prezint in ordinea in care le-am facut noi.

1. Cel mai aproape obiectiv de cazare fu Powder Tower. Si Gate. A avut mai multe intrebuintari, de la centru de cercetare al alchimistilor la depozit de munitie si adapost pentru calugari, si-a tot schimbat functionalitate dupa fiecare incendiu care-l cuprindea. Cam ghinionist turnu asta. Oricum, frumusel. Se poate si vizita, individual sau in cadrul Turului Mare al castelului.


 2. Turnul Jindrisska



De la Powder Tower incepe strada pietonala ce traverseaza centrul istoric al Pragai legandu-l totodata de castel. Este plina magazine de suveniruri, restaurante si tot felul de buticuri, epicentrul ei fiind chiar:



3. Primaria cu Ceasul ei Astronomic. O cladire in tema cu restul turnurilor si cladirilor vechi si al carei ceas bate ora 12 cu un mic spectacol de marionete. Dragut dar nu se compara cu "jocul" ceasului primariei din Munchen. 




 Centrul era foarte animat, plin de gratare si terase cu tot ce vrei si nu vrei.




Se poate urca si in turn, si ziua si seara. Eu am ales sa urc seara, era mai liber.




4. Church of our Lady before Tyn, o biserica gotica fabuloasa, in dreapta ceasului. 



5. Podul Carol traverseaza Vltava, cel mai lung rau al Cehiei si face legatura cu cealalta parte a centrului vechi, care este totodata si cel mai mare complex medieval din Europa, cu o suprafara de 7,3 hectare.







6. Zidul lui John Lennon. In anii '80 John Lennon a devenit simbolul tuturor protestatarilor cehi impotriva guvernului, pentru ca au scrijelit versurile lui si alte sloganuri politice pe acest zid cunoscut acum la nivel mondial. Se afla pe o strada paralela cu coborarea de pe pod spre castel.



 7. Dealul Petrin. Funicularul. Turnul "Eiffel" de Observatie, Labirintul Oglinzilor.


Cu toate ca am ajuns de doua ori pe dealul Petrin, nu am reusit sa urc in turn...m-au cam demoralizat toate treptele alea pana in varf, dupa juma de zi de mers pe jos :(


Intrarea in Labirintul Oglinzilor.



8. Biserica Sf. Nicolae - foarte impresionanta. Interiorul bisericii a fost inspirat din interiorul bisericii: Domul 
Invalizilor din Paris.





9. Palatul Schwarzenberg



10. Muzeul de Jucarii






11. Schimbarea garzilor. La fiecare ora fixa iar la ora 12, sambata, are loc la poarta mare schimbul garzilor cu fanfara si mare alai :)






12. Catedrala Sf. Vitus, cea mai mare catedrala din Cehia

 

13. Vechiul Palat Regal



14. Biserica Sf. Georghe




15. Golden Lane



Expozitie de chestii medievala, pe Strada de Aur




Casuta in care a locuit Kafka


16. Turnul Daliborka


17. Gradinile de sub castel, Gradinile Rampart







18. Palatul Wallenstein (Senatul Republicii Cehe) si Gradinile Wallenstein









19. Dancing House



20. Muzeul National si Piata Winceslas


21. Beraria si Restaurantul Staropramen


  
  


22. Muzeul Torturii. Sunt 2, pe drumul de la Primarie spre Podul Carol. Cel chiar de langa pod are doar obiectele de tortura cu povestea lor scrisa foarte frumos langa. Nu e impresionant vizual, ci doar daca stati sa cititi.


Mai este insa unul, mai aproape de Primarie, pe aceeasi strada, langa Muzeul de Ceara. Acesta este mai ok, cu figurine de ceara prinse in uneltele de tortura, intuneric si sunete specifice. Foarte interesant, dar de vazut seara, tarziu :)






23. See World. Destul de micut. Nu merita decat daca nu mai aveti ce face altceva.
Din pacate ultima zi a plouat si n-am mai putut ajunge la Zoo...dar se merita.



24. Turnul TV Zizkov. Din cel mai de sus etaj se poate vedea de la inaltime toata Praga si un etaj mai jos se afla un restaurant.



  

Inca o data, toata documentatia, date istorice, tarife si orare se gasesc in documentul Road Tripului in pagina de Downloads.

Enjoy!

4 comentarii: