duminică, 18 martie 2012

De o zi: Cascada Putna

Breaking News pe toate posturile: in weekend or sa fie 20 grade!!!
Nemaipomenit imi zic...merge un Road Trip in toata regula. Bag repede un ochi prin folderul cu Roadtripuri deja scrise...nu gasesc nimic nou. Insa am un Road Trip pe care l-am injumatatit de anu trecut. Anul trecut am facut prima parte, si anume zona Buzau (Vulcanii Noroiosi, Manastiri, Tabara de sculptura, Barajul Siriu) - daca n-ati apucat sa va uitati pe el, il gasiti aici: link.
Asa ca acum nu ne-a ramas decat sa mergem inainte :)
Urmeaza:
Focsani, Marasesti (cu al lui Mausoleu), Lepsa (Cascada Putna si Manastirea Lepsa), Rezervatia Naturala Cheile Tisitei si Focul Viu de la Andreiasu.

Tot Road Tripul detaliat il gasiti pe pagina de Downloads !!!

Bun, detalii despre distante si durate gasesti in docoment.


Printre cele mai importante monumente din Europa se remarca si Mausoleul Eroilor de la Marasesti, monument ridicat in memoria eroilor care au luptat in Primul Razboi Mondial cand, desi inferioare numeric, trupele romane au reusit sa respinga atacul trupelor germane. Pretul acestei victorii a fos de 480 de ofiteri si peste 21000 de soldati romani.
Ostasii cazuti in acea zi au fost inmormantati in viile mosierului Ulise Negropontes, pentru ca in 1924 sa fie reinhumati in prezenta Reginei Maria in criptele viitorului monument. In cele 163 de cripte (154 cripte individuale si 9 cripte comune) din cele 18 culoare ale monumentului sunt ingropati 5073 de soldati si ofiteri.


De vizitat nu prea e mare lucru. Are o curte frumusica, cu multe busturi de soldati cazuti la datorie puse pe piedestaluri, cateva tunuri si obuze dar la interior destul de "saracacios".

In cele 9 cripte comune se puteau citi numele soldatilor cazuti la datorie iar in centrul constructiei se afla cripta generalului Eremia Grigorescu care a zis: Pe aici nu se trece...ca e Mausoleul in constructie :)
Si cam atat aici...aaaa...era sa uit.
NU va recomand sa opriti aici!!! Pe langa faptul ca nu aveti mare lucru de vazut, biletul costa 4 lei iar la parcare va intampina o "gasca" de tigani din capu' locului care va vor pregati o surpriza la iesire. Cand am iesit din Monument, fiind la inaltime, am observat "gasca" de care va povesteam (care at cand am intrat era pitita), cred ca fo 4-5 taciunii, calare pe masina mea!!! In momentul ala as fi luat un obuz ornamental si-as fi dat dupa ei...apoi alte cateva dupa tot neamu' lor.
In fine, cu greu am mers la pas pana la masina, iar cand m-au vazut ca ies o parte din ei au plecat si au mai ramas 2, pe la fo 35-40 ani. Mi-am scos decibelii din sertar si cu toate explicatiile lor ca de nevoie, ca n-au ce manca, ca au dat cu piele de caprioara " uite sefu' " le-am adresat cateva cuvinte in limita jignirii, m-am urcat in masina si-am plecat.
Ce-i drept mi-era un pic teama de reactiile lor insa am riscat nesabuit.
Va recomand insistent sa nu opriti. Va pun eu poze cu ce-i mai interesant de acolo ca sa nu pierdeti nimic!
Evident, masina era curata acum dar pana am ajuns inapoi in Bucuresti s-a recolorat in maro-pamantiu.

De aici am plecat mai departe pana la prima localitate, Haret unde am facut stanga spre Panciu urmand sa merge spre Soveja iar in drum sa-i vizitam Casa memoriala a lui Mos Ion Roata.

NU va recomand acest traseu.
In primul rand, intre Soveja si Lepsa drumul este "inchis". Ma rog, el este practicabil dar poate doar cu masini speciale de Off Road. Si atunci va trebui sa va intoarceti ca sa ajungeti la Lepsa.
In al doilea rand, casa lui Mos Ion Roata este ceva mic, abea semnalizat pe drum (in localitatea Campuri). Evident ca e mica, ce v-asteptati...ca pana la urma era tot taran. Istet, dar taran.
Pentru astea 2 motive (si pt faptu ca majoritatea localitatilor pana la Soveja, inclusiv, sunt predominant predominate de rudele alora care mi-au spalacit masina mai devreme!!! Deci mai bine nu! (cu toate ca peisajele din zona erau minunate!)

Eu am facut cale-ntoarsa de la Soveja pana la Campuri, aici dreapta spre Vizantea apoi Vidra si Lepsa. Noroc ca a fost zi frumoasa si drumul era bun.

Ajunsi in Lepsa, parcam fix in capul scarilor ce duc la Cascada, coboram frumos scarile, tragem 2-3 instantanee spre cascada acoperita de zapada si apoi o luam din loc.
Deja vremea se mohorase, ultima portiune pana la Lepsa a fost un pic noduroasa asa ca ne-am hotarat sa plecam spre Targu Secuiesc - Brasov - Bucuresti.

Zis si facut. Parasim frumos Lepsa (care, surprinzator este destul de intinsa si plina de vile de vacanta) si ne indreptam spre Padurea Ojdula care avea sa ne pregateasca printre cele mai frumoase peisaje naturale.
Din pacate, soferul, adicatelea io, nu prea s-a bucurat de natura din cauza drumului care mai toata portiunea din padure a fost prost. Prost amestecat cu zapada! Si uite asa, cu a 2a am strabatut padurea minunata si am ajuns la Tg Secuiesc teferi si nevatamati.
Apropo, in zona semnal GSM ioc, trafic auto ioc!! Aveti grija sa aveti motorina in rezervor si mancare la voi...nu ca altii :)

Cam asta a fost. Detalii mai detaliate si asezonate cu povestiri gasiti in docoment!
Drum bun.
Am plecat destul de tarziu din Bucuresti insa drumul pana la Focsani a fost foarte liber si s-a mers bine. Drumul este in stare foarte buna. Imediat dupa Focsani ajungeti la Mauselul de la Marasesti.