marți, 2 iunie 2015

Road Trip - Bruges

Era cam pustiu p-aici nu? Asa am zis ei eu. Si, cu pragatiri temeinice, de prin iarna asa...am zis sa tragem o fuga pana-n Bruge..."Venetia Nordului".

Am luat bilete d-alea eftine de la Tarom, alea de la Promo...asa cum ne place...cu plecare dis de dimineata si sosire in miezu noptii si cu bagaj de cala...la 99 Oiro dus-si-ntors.
Zbor la inaltime mare !!!
Sa va povestesc: am plecat din Bucuresti pe la 7:40 si am aterizat in jur de 9:40 la Bruxel. Pana ne-am dat jos, pana ne-a venit bagajul, pana am gasit de unde sa cumparam bilete de tren, pana le-am cumparat...s-a facut 10:40 si-am luat primul tren catre Brugge (cu escala in oricare dintre Bruxelle Nord sau Midi).

Ce poti face p-acolo 3 zile? Pai...daca ai picioare de atlet, poti vedea tot Brugge-ul in juma' de zi. Restu'...una alta...

Pentru detalii, harti, obiective...downloadati Documentul Roadtripului de aici!!!

Ce-am facut noi?
In prima zi am profitat de soare si-am vizitat majoritatea obiectivelor turistice din oras.
A doua zi ne-a cam plouat asa ca ne-am relaxat pingelele si am vizitat interioare de cladiri vechi si berarii :)
A treia zi am profitat iar de soare si am inchiriat biciclete cu care am mers pana in Damme, un oresel micut si cochet aflat la cativa Km distanta de Bruges. Foarte frumos si daca ne trezeam mai devreme aveam timp chiar sa vedem si Marea Nordului...aviz amatorilor.


O lista de obiective din Bruges:

1. Catedrala Sf Salvator
2. Centrul istoric din Bruges
3. Grote Markt
4. Turnul Belfort
5. Biserica Sfantului Sange
6. Capela Sf Basil
7. Muzeul Berii
8. Palatul Libertatii
9. Piata Burg si Primaria
10. Salonul Gotic din Primarie
11. Beer wall
12. Tribunalul Provincial
13. Muzeul Gruuthuse
14. Muzeul Groeninge
15. Biserica Sfanta Maria
16. Muzeul Diamantelor din Bruges
17. Muzeul Ciocolatei
18. Complexul Begijnhof
19. Lacul iubirii
20. Morile de vant
21. Kruis Gate
22. Reteaua de canale Steenhouwersdijk si Groenerei
23. Strada Boeveriestraat
24. Delfinariul din Bruges
  
Obiective in jurul Bruges-ului
  • Damme 
  • Castelul van Loppem 
  • Castelul Tillegem 
  • Castelul Ten Berghe
Bruxelles:
  • Atomium 
  • Mini Europa Park
Oraselul este foarte mic, cred ca are ~10Km perimetru, se ajunge foarte repede in centru din orice loc. Noi am stat la Ibis-ul de la gara si faceam cam 20min pana in centru. Maxim.

Orasul abunda de piste de biciclete, unele mai late decat trotoarul pietonal (inclusiv prin parcuri si pe strazile principale).

Foarte aproape de gara este parcul Minnewater sau Lacul Iubirii unde vezi gasi in permanenta lebede.


 


Si de aici incepe intrarea, aglomerata, in oras. Peste tot magazine cu suveniruri (aceleasi, parca ar fi luate din Europa) insa preturile cresc pe masura ce avasati spre centrul orasului.
De exemplu, faimoasa lor gofra, aici, langa lebaduse, costa 1,5€...in centru insa, ajunge pana la 3€ (cea simpla).

 
Complexul Begijnhof este una dintre cele mai vechi zone din Bruges si reprezinta un ansamblu de case si cabane (una este chiar muzeu) ce prezinta modul in care traiau localnicii in secolul al XIII lea.



 


 Una din multele stradute pline de restaurante si terase care duc spre centru.

In drum spre centru:

 

Biserica Sf. Maria:

 
 

Beer Wall (zidul berii):



Dupa atata alergatura, e timpul si pentru o bere racoritoare. Berea belgiana, printre cele mai bine cotate beri din lume, este foarte diferita la gust de ce suntem noi obisnuiti...si pentru multi este greu de "digerat". Insa, o puteti considera o delicatesa si cu cat incercati mai multe tipuri cu atat o sa vi se para mai buna.
Recomand Bruge Zot (bere facuta in Bruges - Zot=mascarici) si La Trappe Trappist.  

Peste tot veti gasi in meniu midii (cu diverse sosuri) si cartofi prajiti. Multi cartofi prajiti. Peste tot. Si mancarea lor traditionala Vlaamse stoofkarbonaden, o tocanita consistenta din carne de vita gatita cu bere.


 
 
Pe canal spre centru:
 
   
Piata Grote Markt, Tribunalul Provincial si Turnul Belfort:


 



 
 


Piata Burg si Primaria:

 
 
  O plimbare de seara:
Cum a 2-a zi s-a hotarat sa ploo putin, noi ne-am hotarat sa dormim mai mult si apoi sa vizitam chestii pe la interior.
Cand pleci spre gara, e musai sa mergi pe strada Boeveriestraat, plina de casute facute in anii 1800. Sunt joase, foarte bine intretinute, un adevarat cadru de film, ce sa mai …

 
 
Cum sa ratez Muzeul Ciocolatei in tara ciocolatei???


Voi stiati cum arata cacaua? Nici io...

 

Va recomand acest muzeu. Are foarte multe informatii interesante despre ciocolata si istoria ei. Iar la sfarsitul turului, un maestru ciocolatier va explica cum este facuta ciocolata si la iesire va serveste cu bucati proaspete...mmmm...decilooos...si eu nici macar nu sunt fan cioco ;)


Muzeul berii...daca ai 12 si n-ai ce face cu ei...mergi aici. Spiritul meu de aventurist m-a impins de la spate si-am intrat tiptil-tiptil in urma unui grup de 20 englezi...ca sa vad o cladire cu 3 etaje pe interior. Si atat. Pe scurt, nu va recomand!!!
La intrare vi se dau niste tablete pe post de ghid iar prima incapere in care se intra are cateva tablouri si sticle de bere expuse razlet in vitrine.
Etajul superior prezinta ingredientele si procedeele prin care se obtine berea...prin poze.
La parter se afla beraria unde se poate bea si manca. In pretul biletului intra si 3 beri de 15cl, la alegere. Altfel, berea (tot la 15cl) costa intre 2 si 4€.

 
Si ca ne treaca supararea pentru teapa ce era s-o luam (cu Beer Museum) am zis sa ne indulcim putin sufletul. Recomand gofrele si inghetata de la Oyya.
Iar daca ati venit fara bagaj de cala si v-ati uitat acasa diverse piese de vestimentatie intima...va rezolva Gica cofetaru ;)

 
Vizitand si Muzeul Ciocolatei si pe cel al Berii, ne-am gandit sa le combinam cumva...si-am gasit Chocolate Beer...cool, nu? Da...un gust interesant si cea mai mare concentratie de alcool din meniu...11%. Na si bea!

Cina de seara v-o recomand la restaurant de Stoepa. Atat la interior cat si pe terasa atmosfera este intima si foarte placuta. Muzica buna, in surdina si mancarea...mancareaaaa...nici nu vreau sa-mi aduc aminte...ca mi se face iar foame :)

 Apoi, o plimbare de seara...sa se aseze mancarea...
 

A 3a zi soarele ne-a suras asa ca am profitat si i-am zambit si noi lui, calare pe biciclete si in drum spre Damme. Un orasel foarte micut si cochet, aflat la ~30min de pedalat. Drumul pana acolo este foarte frumos si placut, exista sosea de bicicleta chiar pe malul canalului ce leaga Bruges de Damme si apoi de portul Zeebrugge.


Pe latura de Nord-Est a Brugge-ului sunt cateva mori de vant restaurate si foarte chipese.


  
In Damme vei fi intampinat de o moara de vant veche insa la fel de draguta ca cele din Bruges, primaria (in acelasi stil cu cea din Bruges) si The Church of Our Lady...care este si vizitabila, atat ea cat si turnul inalt de 122,3m.



Dupa atata pedalat am parcat biclele in curtea unei terase (de Damse Poort) foarte trendy-fancy unde am incercat pentru prima oara craci de broascute si interioare de cochilii de merlci. Mmmm...yummy...

 
Iar apoi, ajutati piciorusele de broscute am luat-o spre Damme Sud unde am admirat un set de case ca cele din reviste. Absolut superbe, chiar daca difereau complet in arhitectura si design exterior, erau aranjate "la dunga".

 
 
 
Cred ca la intoarcele melcisorii au fost la putere pt ca drumul inapoi spre Bruges a fost cam chinuitor :)
 
 
  

Inapoi in Bruges, deja in a 3a zi stiam pe dinafara toate stradutele...sau cel putin cele principale, din centru si de pe langa ape. Cu toate astea am zis sa luam si-o plimbare cu barcuta si, chiar daca ne-a plimbat prin locuri cunoscute, am aflat povesti noi.

Am aflat ca anul trecut a fost prima oara in istoria Brugge-ul cand a aparut o lebada neagra printre cele albe. Ba chiar a fost o dezbatere ampla in conducerea orasului daca sa lase sau nu lebada neagra sa stea, deoarece lebedele albe sunt simbolul orasului. Pana s-au gandit sa o lase sa stea...a plecat singura. Probabil a simtit ca nu este dorita :(

 

Un cormoran la ora mesei.
Faimosul hotel din filmul In Bruges.


Casa fara ferestre..din cauza taxei pe ferestra impusa de stat.
Le Trappiste. Un fel de Le Noir in Bucuresti...Se bea bere de foarte foarte multe feluri, la halba/pahar sau sticla si se asculta muzica rock. Foarte placuta atmosfera. Recomand!!!

 
Ultima poza de noapte din Bruges. De maine, plecam...cu escala in Bruxelle. 


In ultima zi am zis sa vizitam Mini-Europa. Un parc cu cladiri si obiective turistice din toata Europa...in miniatura. Foarte dragut. Se afla langa celebrul Atomium.

 
 
  

 
 
 


 



 
     
Recunoasteti ceva? Deloc surprinzator ca au asociat Romania cu Dracula...dar de cand a locuit Dracula la Palatul Mogosoaia? :)


Si cu asta am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea asa.

Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu