vineri, 30 august 2013

De o zi - Salonic, GR

Iaca ajunsei si-n Salonic, cu mai mult de juma de zi la dispozitie. 
[acest mic RT de o zi este continuarea Road Trip - Lefkada (1 saptamana) ]

Am intrat de pe Autostrada direct in oras pe care l-am strabatut fix pe faleza pana am ajuns la hotel. Hotel Metropolitan. Un hotel aflat la 15-20m de centru. Curatel, personal amabil si un mic dejun foarte bogat si gustos.
Pentru aproape o zi, principalele obiective turistice ale Salonicului le-am ales dupa cum urmeaza:
1. Turnul Alb (de unde pleaca si traseul nostru – pe jos sau cu Hop-on-Hop-Off Bus)
2. Muzeul de Arheologie
3. Biserica Sfanta Sofia
4. Biserica si Cripta Sfantul Dimitrie
5. Zidurile Bizantine
6. Arcul lui Galerius si Rotonda(Kamara)
7. Piata Aristotel
8. Portul
9. Plimbare pe Bvd. Egnatia si strada pietonala care da in Piata Aristotel

Documentul Road Trip-ului il gasiti aici!

Toate obiectivele pot fi facute pe jos (daca aveti timp) sau cu un autobuz HopOn-HopOff. Acesta face toate obiectivele in 70min si costa 9€. Se poate opta si pentru varianta de stat in autobuz. Adica un sigur HopOn si un singur HopOff :) la 6€.

Autobuzele Hop On - Hop Off au ca punct de plecare Turnul Alb.

Nu am coborat la toate obiectivele si din lene si pentru ca unele erau inchise (ex: Biserica Sf. Sofia).

Orasul este foarte frumos si foarte mare insa lista obiectivelor turistice n-ar trebuia sa va ia mai mult de o zi. In rest, shopping cat cuprinde pentru ca la asta va trebuie mai multe zile.

1. Turnul Alb
Punctul de plecare al autobuzelor (biletzaria - in stanga)

3. Biserica Sfanta Sofia



4. Biserica si Cripta Sfantul Dimitrie




 5. Zidurile Bizantine
Panorama asupra orasului de langa Turnul Rotund

  
  
Zidurile se intind mult inspre oras, ajungand chiar aproape de mare

6. Arcul lui Galerius si Rotonda(Kamara 




 1. Turnul Alb





 9. Plimbare pe Bvd. Egnatia si strada pietonala care da in Piata Aristotel



"Cina" am ales s-o luam la restaurantul TGI Fridays. Delicios. Nu am cuvinte...Cine stie, ma-ntelege :)



Enjoy.

2 comentarii:

  1. Sincer chiar se merita sa vizitezi si este cumva pe gustul romanilor referitor la buget :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta cu bugetul e relativa :) Dar intr-adevar, este un orasel frumos si foarte activ!

      Ștergere