duminică, 22 decembrie 2013

Road Trip - Sighisoara

Jumatatea lui Decembrie. Cine ar fi crezut ca mai e loc de-un RoadTrip anu' asta?
Bine bine...dar cine ar fi crezut ca, dupa ceata si vremea super mohorata din Bucuresti, imediat dupa Ploiesti mergem ca floarea soarelui? (adica cu soarele-n fata, pentru cei care inca dorm cu porcu pe masa) :)

Sa va explic: am plecat dis de dimineata. Stiu, pleonasm in cazul meu :)
Deci, am plecat. Traseul propus are ca destinatie un sejur de 2 zile in Orasul Medieval Sighisoara, evident, cu vizitarea principalelor obiective de pe drum si-mprejurimi.

Detalii amanuntite despre traseu, date istorice si alte info utile gasiti in documentul Road Tripului atasat AICI !

1. Castelul Sukosd – Bethlen din Racos
6. Castelul Bethlen din Cris
7. Conacul Apafi din Malancrav
8. Biserica Fortificata din Biertan

Cam astea se pot vedea in acest Road Trip dar nu toate au fost disponibile cand am fost eu. O parte sunt inchise si trebuie sa sunati la "gardian" sa vina sa va deschida, altele erau in renovare sau mai greu accesibile iar altele cu program scurt.

1. Primul pe lista, Castelul Sukosd – Bethlen din Racos. Se afla in centrul satului, este semnalizat si pare-se ca, curtea exterioara deserveste a parculet. Cred ca daca ar fi avut la baza zidurile un set de proiectoare ar fi foarte placut sa stai pe bancute seara. Din pacate, asa cum ne asteptam, poarta era inchisa insa se putea suna portarul si probabil ar fi venit sa ne lase inauntru. Cu toate ca afara era un soare puternic, gerul era si mai puternic, asa ca am tras cateva poze si-am zbughit-o catre urmatorul objectiv.

Ca sa va mai fac o data-n ciuda cu vremea :P

2. Cetatea Rupea, proaspat restaurata (jumatatea lui 2013), arata foarte bine. Are o parcare mare, drum de acces foarte bun (la iesirea din Rupea se face un drum stanga-mprejur, cetatea vazandu-se de la sosea) in interior putandu-se vizita toate turnurile si casutele. Foarte frumoasa cu o priveliste nemaipomenita. V-o recomand daca va e in drum.

3. Biserica Fortificata din Viscri a fost urmatorul nostru obiectiv. Situata la capatul unui drum foarte frumos printre dealuri micute, a fost deasemenea inchisa dar printre crapaturi parea amenajata in interior (spre deosebire de cea din Racos) insa noi am ajuns in afara programului.

4. In Saschiz, se pot vedea Turnul cu Ceas si Biserica Evanghelica (chiar in centrul localitatii, una langa alta, langa sosea) dar si cetatea Saschiz care se afla pe un deal in apropiere, la circa 20m de mers pe jos (dupa spusele uneia din femeile de la punctul de informare de langa turn). Accesul auto nu este posibil langa cetate, tot ele ne-au spus.
Turnul nu se viziteaza dar biserica are program. Asa ca ne-am multumit cu cateva poze doar.

5. In Sighisoara, cam tot ce e important este in centru, in interiorul cetatii. Ce e si mai important, este ca in timpul saptamanii...e pustiu p-acolo frate. Peste tot!!! In cetate sau in oras. Toate localurile sunt goale. Cel putin alea din centru...unde poti ajunge pe jos. Si asta dupa jumatatea lui decembrie, aproape de sarbatori. Oarecum normal, dar si trist. Mai mai sa ramanem nemancati :)

Am incercat sa pozez toate turnurile, cat am putut si eu. La fel, inca o zi plina de soare...cu dinti :)

6. Pe langa Sighisoara, spre Medias, se mai pot vizita 3 obiective frumoase (de putut se pot vizita mult mai multe, depinde cum stati cu timpul). Unul dintre acestea fiind Castelul Bethlen din Cris. Evident, si asta era inchis. Se poate vizita, are paznic iar tanti de la aprozar zice sa strigam tare sa ne auda cainii si sa iasa si nenea paznicu. Noi am strigat, am batut in gard...dar degeaba. Poate voi aveti mai mult noroc.

7. Conacul Apafi din Malancrav, un monument restaurat de organizatia Mihai Eminescu Trust (MET) patronata de Printul Charles, se afla pe dealurile din stanga ale satului Malancrav. Fara niciun indicator, se ajunge din centrul satului, acolo unde indicatorul Biserica Fortificata arata stanga noi facem dreapta si apoi primul drum la stanga. Drumul este de pamant dar (cand am fost noi) practicabil si de o masina foarte joasa...mai cu atentie.
Aproape de conac se afla si fabrica de suc de mere de unde va recomand sa va aprovizionati la plecare cu cat mai mult suc !!!

Conacul poate fi si inchiriat. Are 9 locuri in 4 camere duble si una single si o bucatarie complet echipata. Semnal GSM insa nu prea exista. Sau daca exista...exista putin :)

Suc de mere...fffffff bun !!!
8. Biserica Fortificata din Biertan. Am ajuns si aici. Si se pare ca este in renovare pana prin aprilie 2014. Asta ca sa stiti si voi sa nu mergeti pana atunci.

Cam atatea am vazut. Foarte frumoase si mai mult decat atat, am avut parte de o vreme in decembrie de care nu ne asteptam, ceea ce a facut acest Road Trip si mai special.

Multumiri participantilor si tie, cititorule ;)

Inca o data, toate informatiile despre drum si istoricul fiecarui loc, aici: click me!